Szkolenia dla wystawców

14.10.2021 (czwartek)


10.00-15.40 


​Jak współpracować z mediami? 
Piotr Zieliński, MediaLeaders.pl 

10.00-10.40

Media kiedyś a dziś – jak zmienił się rynek medialny w ostatnich latach i co to oznacza dla osób z działu marketingu / PR–u.

  • Omówienie struktur redakcyjnych na konkretnych przykładach.
  • Poznanie mechanizmów pracy redakcyjnej.
  • Nowe zjawiska: freelancerzy i mediaworkerzy oraz ich wpływ na rynek medialny.

11.00–11.40

Jak nawiązać skuteczny kontakt z redakcją / dziennikarzem?

  • Zasady budowania dobrych relacji z mediami.
  • Jak dobrze przygotować się do kontaktu z redakcją?
  • Czego nie lubią dziennikarze?

12.00–12.40

​Temat – czym właściwie jest i jak wpaść na pomysł, który zainteresuje redakcję?

  • Czy nasz temat rzeczywiście jest interesujący? Tajemnice dziennikarskich kolegiów.
  • Jak weryfikować nasze pomysły? Skuteczne narzędzia i sposoby ułatwiające research.
  • Zasady opracowywania materiałów i press–packów. Czy informacja prasowa to spam?

13.00–13.40

Personal branding – jak zbudować i dbać o markę autora?

  • Jak media poszukują bohaterów i ekspertów?
  • Jak skutecznie zarządzać wizerunkiem autora, by stał się on interesującą postacią dla mediów? Case studies.
  • Najważniejsze elementy budowania strategii. Co jest najistotniejsze z medialnej perspektywy?

14.00–14.40

Telewizja śniadaniowa – jak trafić na kanapy najpopularniejszych programów porannych?

  • Jak tworzy się scenariusz porannego programu?
  • Jakie elementy odgrywają najważniejszą rolę w konstruowaniu tematów dla telewizji śniadaniowej?
  • Co zrobić, gdy dostanę zaproszenie?

15.00–15.40

Jak poradzić sobie ze słabym tematem? Narzędzia i techniki.

  • Szukanie wartościowych elementów w słabym temacie. Jak sobie poradzić?
  • Jeśli nie temat, to co? Sprawdzone pomysły na tworzenie interesujących materiałów dla mediów.

15.10.2021 (piątek)

10.00 – 10.40

Nie tylko PR – jak ważna jest strategia i plan działania dla digital marketingu

Michał Bałuka, CEO, Toucan Agency


Bez strategii ani rusz – to wiedzą wszyscy. Ale czy sama strategia PR wystarczy? Oczywiście, że nie! Digital marketing to przyszłość promocji i nie można tego bagatelizować. Ba! Należy zacząć rozpatrywać zarówno social media, jak i cały Internet jako osobną sferę działań, do której – no właśnie – należy równie mocno przygotować się strategicznie.

Na szkoleniu dowiesz się:

  • Co daje nam stworzenie strategii reklamowej social media?
  • Jak powinna wyglądać taka strategia?
  • Jak zaplanować strategię kampanii social media i co w niej uwzględnić?
  • Jak zbudować wizerunek nowego autora w sieci?
  • Jaką rolę w strategii powinien odgrywać autor, a za co odpowiedzialny powinien być wydawca?
  • Jak przenieść działania offline do online (czyli o korzyściach z eventów, współprac i działalności księgarń w sieci)?
  • Czy strategia ulega zmianom?

Odkryj potencjał leżący w social mediach i zacznij czerpać korzyści z performance marketingu. Do zobaczenia!

11.00–11.40

Reklama w mediach społecznościowych – co dają nam social media, jak dobrze ustawić reklamę na Facebooku i nie tylko.

Marcin Mierzejewski, Head of Performance, Toucan Agency


Wiemy już, jak ważne są działania w sieci. Czy odpalenie więc pojedynczej kampanii na ruch wystarczy? Czy wystarczy zlecić grafikę, ustawić zestaw reklam i wrócić do mailingów i kontaktu z mediami? A kampania niech hula? Nie, nie i jeszcze raz nie! Reklama w social mediach, nawet z niskim budżetem, wymaga strategii, optymalizacji i zaangażowania.

Na szkoleniu dowiesz się więc:

  • Jakie możliwości reklamowe i narzędzia dają nam social media?
  • Jak wesprzeć Facebooka innymi social mediami – czyli jak zbudować lejek sprzedażowy?
  • Jak tworzyć wartościowe, często nieszablonowe grupy odbiorców?
  • Czy grupy lepiej rozszerzać czy zawężać?
  • Jak optymalizować kampanie, by nie przepalać budżetu?
  • Czy niskie CPC i CPM to zawsze wskaźnik sukcesu?
  • Jak w pełni wykorzystać potencjał narzędzi analitycznych (w tym Pikseli innych firm)?
  • Czy warto zapłacić za dane na temat grup odbiorczych?

    Po masę wskazówek, ciekawostek i niecodziennych rozwiązań zapraszamy na nasze szkolenie. Widzimy się 15 października!

12.00–12.40

Influencer Marketing

Anna Boenish, Social Media Specialist, Toucan Agency


Influencerzy, blogerzy, bookstagramy, bartery… I choć sprawa wydaje się prosta – wysyłka książek, prezentacja na Instagramie, ewentualnie rozdanie – to influencer marketing skrywa o wiele więcej możliwości i tajemnic, o których z chęcią Ci opowiemy!

  • Jak dobierać influencerów?
  • Czy zasięgi blogera są najważniejsze?
  • Czy bookstagramy nadal mają sens?
  • Jak kreatywnie podejść do współpracy i wykorzystać jej potencjał?
  • Jak mierzyć skuteczność współpracy?
  • Czym właściwie jest barter i jak sporządzać umowy zgodne z prawem?
  • Czy barter to Święty Graal, którego wykorzystywać możemy bez ograniczeń?

Zapraszamy na szkolenie, na którym przedstawimy Ci wszystko, co chcesz wiedzie o współpracy z blogerami i influencerami!


13.00–13.40

Czytelnik jest kobietą – jak zdobyć serca i… portfele tej grupy?

Najważniejsze fakty, które powinien poznać wydawca i autor.

Izabela Pajor, Magdalena Kos, Silver Guru


Myślisz, że wszystko wiesz o kobietach, bo działasz na tym rynku od lat? Wg. badań aż 91% kobiet (czyli prawie wszystkie!) uważa, że producenci i reklamodawcy ich nie rozumieją.

  • Dlaczego niektóre książki stają się bestsellerami, a inne odchodzą w zapomnienie?
  • Jak tworzyć lepsze książki dla kobiet?
  • Dlaczego „Gambit królowej” to serial obowiązkowy dla Wydawcy?
  • Co zrobić, by kobiety kupowały więcej książek?
  • Jakie trendy są dominujące?
  • Które kobiety są naprawdę twoim klientem?
  • Jakie promocje najbardziej działają na kobiety?
  • Jakich obszarów tabu trzeba unikać w różnych grupach kobiet?
  • Kim są kobiety skupione na relacjach i czego szukają w poradnikach, romansach i powieściach?

Odpowiedź na te pytania to klucz do zrozumienia – czego naprawdę pragną kobiety.

14.00–14.40

Nie przegap Silver Tsunami. Jak z sukcesem tworzyć i sprzedawać książki dla osób 50+
Izabela Pajor, Magdalena Kos, Silver Guru

  • Czy wiesz, że 14 milionów czytelników w Polsce czeka na twoją ofertę?
  • Czy dojrzały czytelnik to najbardziej lojalny klient?
  • Dlaczego osoby 50+ są bardziej wymagające niż pozostali czytelnicy?
  • Stereotypy na temat dojrzałej grupy, które przeszkadzają ją zrozumieć?
  • Power Generation – które segmenty w kategorii dojrzałych czytelników są najbardziej atrakcyjne i jak dopasować produkt do danego segmentu?
  • Komunikacja z grupą czytelników 50+, jak grupa konsumuje media i social media?
  • W jaki  sposób stworzyć ofertę dla czytelnika dojrzałego i jak go zachęcić, by sięgnął akurat po książkę naszego wydawnictwa?

15.00–15.40

Jak przygotować dobry pan promocji, żeby dać książce szansę stać się bestsellerem?

Karina Caban-Rusinek, ekspertka marketingu wydawniczego

  • Czy plan promocji jest potrzebny i po co właściwie go tworzyć?
  • Elementy planu promocji i kluczowe etapy działań.
  • Czy zebranie kreatywne zawsze jest kreatywne i czy naprawdę książkę trzeba przeczytać?
  • Terminy, terminy, terminy – jak rozłożyć promocję w czasie?

Jak zaplanować budżet promocyjny i kiedy powiedzieć dość.

Specjalnie dla redaktorów nabywających

Giełda wymarzonych przekładów

15.30–17.00

„Pitch”. Wymarzone przekłady

Prowadzi: Małgorzata Kafel, Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury


Tłumacze i tłumaczki języków, które nie są tak popularne jak angielski lub niemiecki przedstawią swoje wymarzone przekłady – być może uda się dla nich znaleźć wydawców wśród Wystawców?



Piotr Zieliński, MediaLeaders


Dziennikarz z kilkunastoletnim doświadczeniem, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu. Przez wiele lat związany z telewizją TVN i programem Dzień dobry TVN, w którym jako wydawca zajmował się tematami społecznymi. Jego artykuły, wywiady i reportaże publikowały takie media jak „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek Polska”, „Press”, „Forbes Women”, Onet.pl, WP.pl. Autor książki „Klikniesz kotku?”, reportażu o internetowych pracownicach seksualnych. Od 2020 roku współpracuje z Google News Lab szkoląc dziennikarzy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej z takiej tematyki jak fact-checking, czy dziennikarstwo danych. Właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders.



Michał Bałuka, Toucan Agency


Współwłaściciel w Tukanowym gnieździe. Na co dzień zajmuje się budowaniem strategii reklamowych.  Do planów strategicznych podchodzi z lotu ptaka, analizując procesy sprzedażowe klientów. Dzięki temu dobiera skuteczne narzędzia, dzięki którym realizuje zamierzone cele biznesowe. Analityk, dla którego liczą się konkretne mierzalne wyniki, i miłośnik skutecznej sprzedaży. Prywatnie współtworzy kanał biznesowy, na którym dzieli się swoją wiedzą z innymi.

Nie ma dla niego rzeczy niemożliwych.

Wegański kucharz, rolkarz, gitarzysta, tukan orkiestra .



Marcin Mierzejewski, Toucan Agency


Head of Performance w agencji Toucan Agency i specjalista od reklam w social media. Doświadczenie i wiedzę zdobywał wpierw w branży marketingu wydawniczego następnie w branży performance, gdzie dzięki ogromowi kursów i latom praktyki udoskonalił swoje umiejętności i stał się specjalistą w swojej dziedzinie. Zwolennik przemyślanych strategicznie działań, miłośnik niecodziennych rozwiązań i nowoczesnych narzędzi. Prywatnie pisarz i miłośnik drzewek cytrusowych.

erdiet dui feugiat sapien gravida pulvinar.Fusce nec tempor tortor.



Anna Boenish, Toucan Agency


Specjalistka ds. mediów społecznościowych i influencer marketingu. W Toucan Agency tworzy strategie, dopasowuje działania do oczekiwań klientów, wyszukuje odpowiednich influencerów, negocjuje stawki i dopilnowuje realizacji świadczeń. Dobiera tylko takie współprace, które spełniają założone cele dla wszystkich – klienta i jego oczekiwań, influencera i jego contentu oraz odbiorców, którzy oczekują ciekawych i wartościowych treści.

Po godzinach propagatorka dbania o zdrowie psychiczne i aktywistka. Z wykształcenia sztukmistrzyni pisania, z zamiłowania pisarka prozy – na co dzień zajmuje się głównie składaniem słów w historie.



Izabela Pajor 


Wydawca i marketingowiec z ponad 25–letnim doświadczeniem – działa w obszarze wydawniczym i biznesowym, specjalizuje się w content marketingu, social mediach, tropi trendy wydawnicze, szczególnie w obszarach szeroko pojętego segmentu kobiet, jak i silvergeneration (pokolenie 50plus).

Obszary specjalizacji: strategia wydawnicza, strategia marketingowa, komunikacja i PR, kampanie i obsługa mediów społecznościowych, szkolenia i doradztwo w branży wydawniczej, content marketing, dopasowanie contentu do grup docelowych.

Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc strategie wydawnicze i wprowadzając na rynek nowe tytuły, które uzyskały status bestsellerów i liderów sprzedaży. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu, social mediów i książek rozwojowych.

Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię. Doświadczony szkoleniowiec i trener biznesu. Współtworzy grupę szkoleniowo–konsultingową Szkolenia dla Wydawcy i SilverGuru.



Magdalena Małgorzata Kos


Espert z ponad 25–letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.

Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training, dydaktykiem i marketingowcem z wykształcenia.  Współtworzy grupę szkoleniowo–konsultingową Szkolenia dla Wydawcy i SilverGuru.



Karina Caban-Rusinek


Specjalistka komunikacji i PR-u w obszarze kultury. Przez wiele lat związana z Onetem. Pracowała w Wydawnictwie Znak jako szefowa biura promocji. Obecnie działa jako freelancerka w obszarze promocji i PR-u literatury pięknej, faktu i dziecięcej. Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami oraz innymi specjalistami na rynku.

Para się dogoterapią. W wolnym czasie nurkuje.