Szkolenia dla wystawców
Pierwszy dzień szkoleń
10.00-15.40
Jak współpracować z mediami?
Piotr Zieliński, MediaLeaders.pl
10.00-10.40
Media kiedyś a dziś – jak zmienił się rynek medialny w ostatnich latach i co to oznacza dla osób z działu marketingu / PR–u.
11.00–11.40
Jak nawiązać skuteczny kontakt z redakcją / dziennikarzem?
12.00–12.40
Temat – czym właściwie jest i jak wpaść na pomysł, który zainteresuje redakcję?
13.00–13.40
Personal branding – jak zbudować i dbać o markę autora?
14.00–14.40
Telewizja śniadaniowa – jak trafić na kanapy najpopularniejszych programów porannych?
15.00–15.40
Jak poradzić sobie ze słabym tematem? Narzędzia i techniki.
Drugi dzień szkoleń
10.00 – 10.40
Nie tylko PR – jak ważna jest strategia i plan działania dla digital marketingu
Michał Bałuka, CEO, Toucan Agency
Bez strategii ani rusz – to wiedzą wszyscy. Ale czy sama strategia PR wystarczy? Oczywiście, że nie! Digital marketing to przyszłość promocji i nie można tego bagatelizować. Ba! Należy zacząć rozpatrywać zarówno social media, jak i cały Internet jako osobną sferę działań, do której – no właśnie – należy równie mocno przygotować się strategicznie.
Na szkoleniu dowiesz się:
Odkryj potencjał leżący w social mediach i zacznij czerpać korzyści z performance marketingu. Do zobaczenia!
11.00–11.40
Reklama w mediach społecznościowych – co dają nam social media, jak dobrze ustawić reklamę na Facebooku i nie tylko.
Marcin Mierzejewski, Head of Performance, Toucan Agency
Wiemy już, jak ważne są działania w sieci. Czy odpalenie więc pojedynczej kampanii na ruch wystarczy? Czy wystarczy zlecić grafikę, ustawić zestaw reklam i wrócić do mailingów i kontaktu z mediami? A kampania niech hula? Nie, nie i jeszcze raz nie! Reklama w social mediach, nawet z niskim budżetem, wymaga strategii, optymalizacji i zaangażowania.
Na szkoleniu dowiesz się więc:
12.00–12.40
Influencer Marketing
Anna Boenish, Social Media Specialist, Toucan Agency
Influencerzy, blogerzy, bookstagramy, bartery… I choć sprawa wydaje się prosta – wysyłka książek, prezentacja na Instagramie, ewentualnie rozdanie – to influencer marketing skrywa o wiele więcej możliwości i tajemnic, o których z chęcią Ci opowiemy!
Zapraszamy na szkolenie, na którym przedstawimy Ci wszystko, co chcesz wiedzie o współpracy z blogerami i influencerami!
13.00–13.40
Czytelnik jest kobietą – jak zdobyć serca i… portfele tej grupy?
Najważniejsze fakty, które powinien poznać wydawca i autor.
Izabela Pajor, Magdalena Kos, Silver Guru
Myślisz, że wszystko wiesz o kobietach, bo działasz na tym rynku od lat? Wg. badań aż 91% kobiet (czyli prawie wszystkie!) uważa, że producenci i reklamodawcy ich nie rozumieją.
Odpowiedź na te pytania to klucz do zrozumienia – czego naprawdę pragną kobiety.
14.00–14.40
Nie przegap Silver Tsunami. Jak z sukcesem tworzyć i sprzedawać książki dla osób 50+
Izabela Pajor, Magdalena Kos, Silver Guru
15.00–15.40
Jak przygotować dobry plan promocji, żeby dać książce szansę stać się bestsellerem?
Karina Caban-Rusinek, ekspertka marketingu wydawniczego
Jak zaplanować budżet promocyjny i kiedy powiedzieć dość.
Specjalnie dla redaktorów nabywających
Giełda wymarzonych przekładów
15.30–17.00
„Pitch”. Wymarzone przekłady
Prowadzi: Małgorzata Kafel, Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury
Tłumacze i tłumaczki języków, które nie są tak popularne jak angielski lub niemiecki przedstawią swoje wymarzone przekłady – być może uda się dla nich znaleźć wydawców wśród Wystawców?
Piotr Zieliński, MediaLeaders
Dziennikarz z kilkunastoletnim doświadczeniem, absolwent Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Szkoły Reportażu. Przez wiele lat związany z telewizją TVN i programem Dzień dobry TVN, w którym jako wydawca zajmował się tematami społecznymi. Jego artykuły, wywiady i reportaże publikowały takie media jak „Gazeta Wyborcza”, „Newsweek Polska”, „Press”, „Forbes Women”, Onet.pl, WP.pl. Autor książki „Klikniesz kotku?”, reportażu o internetowych pracownicach seksualnych. Od 2020 roku współpracuje z Google News Lab szkoląc dziennikarzy w krajach Europy Środkowo-Wschodniej z takiej tematyki jak fact-checking, czy dziennikarstwo danych. Właściciel agencji doradztwa medialnego MediaLeaders.
Michał Bałuka, Toucan Agency
Współwłaściciel w Tukanowym gnieździe. Na co dzień zajmuje się budowaniem strategii reklamowych. Do planów strategicznych podchodzi z lotu ptaka, analizując procesy sprzedażowe klientów. Dzięki temu dobiera skuteczne narzędzia, dzięki którym realizuje zamierzone cele biznesowe. Analityk, dla którego liczą się konkretne mierzalne wyniki, i miłośnik skutecznej sprzedaży. Prywatnie współtworzy kanał biznesowy, na którym dzieli się swoją wiedzą z innymi.
Nie ma dla niego rzeczy niemożliwych.
Wegański kucharz, rolkarz, gitarzysta, tukan orkiestra .
Marcin Mierzejewski, Toucan Agency
Head of Performance w agencji Toucan Agency i specjalista od reklam w social media. Doświadczenie i wiedzę zdobywał wpierw w branży marketingu wydawniczego następnie w branży performance, gdzie dzięki ogromowi kursów i latom praktyki udoskonalił swoje umiejętności i stał się specjalistą w swojej dziedzinie. Zwolennik przemyślanych strategicznie działań, miłośnik niecodziennych rozwiązań i nowoczesnych narzędzi. Prywatnie pisarz i miłośnik drzewek cytrusowych.
erdiet dui feugiat sapien gravida pulvinar.Fusce nec tempor tortor.
Anna Boenish, Toucan Agency
Specjalistka ds. mediów społecznościowych i influencer marketingu. W Toucan Agency tworzy strategie, dopasowuje działania do oczekiwań klientów, wyszukuje odpowiednich influencerów, negocjuje stawki i dopilnowuje realizacji świadczeń. Dobiera tylko takie współprace, które spełniają założone cele dla wszystkich – klienta i jego oczekiwań, influencera i jego contentu oraz odbiorców, którzy oczekują ciekawych i wartościowych treści.
Po godzinach propagatorka dbania o zdrowie psychiczne i aktywistka. Z wykształcenia sztukmistrzyni pisania, z zamiłowania pisarka prozy – na co dzień zajmuje się głównie składaniem słów w historie.
Izabela Pajor
Wydawca i marketingowiec z ponad 25–letnim doświadczeniem – działa w obszarze wydawniczym i biznesowym, specjalizuje się w content marketingu, social mediach, tropi trendy wydawnicze, szczególnie w obszarach szeroko pojętego segmentu kobiet, jak i silvergeneration (pokolenie 50plus).
Obszary specjalizacji: strategia wydawnicza, strategia marketingowa, komunikacja i PR, kampanie i obsługa mediów społecznościowych, szkolenia i doradztwo w branży wydawniczej, content marketing, dopasowanie contentu do grup docelowych.
Pracowała dla największych wydawnictw w Polsce, tworząc strategie wydawnicze i wprowadzając na rynek nowe tytuły, które uzyskały status bestsellerów i liderów sprzedaży. Oprócz praktyki na rynku polskim, zdobywała także doświadczenia na rynku niemieckim oraz w Stanach Zjednoczonych. Blogerka, influencerka, pasjonatka contentmarketingu, social mediów i książek rozwojowych.
Studiowała marketing i zarządzanie, filozofię, psychologię. Doświadczony szkoleniowiec i trener biznesu. Współtworzy grupę szkoleniowo–konsultingową Szkolenia dla Wydawcy i SilverGuru.
Magdalena Małgorzata Kos
Espert z ponad 25–letnim doświadczeniem. Kierowała działami marketingu i sprzedaży w De Agostini Polska, Hearst Marquard Polska, Ringer Axel Springer Polska, Express Wieczorny, Edipresse. Była partnerem biznesowym Planeta De Agostini w Polsce i Rosji. Wydała ponad 100 kolekcji edukacyjnych, kolekcjonerskich książkowych, tworzyła strategię wydawniczą wielu tytułów prasowych, dzienników, tygodników i miesięczników i książek – masowych, jak i premium. Ma na koncie wiele projektów własnych np. „Mitologie świata”, „Dynastie Świata i Europy”, które okazały się sukcesem wydawniczym w Polsce i w Rosji.
Od 2006 roku działa niezależnie jako ekspert wydawniczy, marketingowy i szkoleniowy – realizując projekty szkoleniowe i wydawnicze dla wielu wydawców i klientów biznesowych w obrębie strategii jak i szkoleń branżowych i Design Thinking. Jest certyfikowanym trenerem szkoleń grupowych z tematów miękkich i Design Thinking oraz dyrektorem programów szkoleniowych KFS Delta Training, dydaktykiem i marketingowcem z wykształcenia. Współtworzy grupę szkoleniowo–konsultingową Szkolenia dla Wydawcy i SilverGuru.
Karina Caban-Rusinek
Specjalistka komunikacji i PR-u w obszarze kultury. Przez wiele lat związana z Onetem. Pracowała w Wydawnictwie Znak jako szefowa biura promocji. Obecnie działa jako freelancerka w obszarze promocji i PR-u literatury pięknej, faktu i dziecięcej. Chętnie dzieli się wiedzą ze studentami oraz innymi specjalistami na rynku.
Para się dogoterapią. W wolnym czasie nurkuje.